Korteriomandiõigus


Küsimus: Mida teha korteriomanikuga, kes maksab koristusteenuse eest vastavalt oma nö teenusega rahulolule?28.01.2013

KÜ üldkoosoleku otsusega on tellitud hoovi ja trepikoja koristus, kulu on jaotatud korteriomandi põhiselt. Üks KÜ liige keeldub regulaarselt koristusmaksete tegemisest või teeb neid osaliselt, viidates enda hinnangul puudulikule koristuskvaliteedile. KÜ juhatus on korteriomaniku ja koristusteenust pakkuva haldusettevõttega korduvalt asja arutanud. Koristuskvaliteedi üle nurisemine ei ole KÜ juhatuse arvates põhjendatud kui nt trepikojakoristus on elanike soovil tellitud 1x nädalas, ei saagi eeldada kõigi 7 päeva jooksul läikivaid põrandaid...
Nimetatud KÜ liige jätab regulaarselt koristusmakseid tasumata enese loodud absurdsel printsiibil "iga minu poolt leitud viga koristuskvaliteedis kahandab mu makset 25%". Kord on põrandapesu jätnud triibud, kord on lumevaal valesti lükatud...
Mis oleks KÜ juhatuse poolne samm puudulikest maksetest tingitud võla väljanõudmisel kui nö hea sõnaga ei ole midagi saavutatud. Kaalutud on näiteks maksekäsu kiirmenetluse avalduse tegemist.

Vastus: Andry Krass, Õigusteaduse magister, Eesti Omanike Keskliit, juhatuse liige; Kvatro Kinnisvarahalduse OÜ, juhatuse liige, www.omanikud.ee/

Tere, kui tegu on kaasomandi eseme korrashoiuga seotud mõistliku kuluga, siis puudub korteriomanikul õigus keelduda korteriühistu poolt kantud kulutuste eest oma proportsionaalset osa tasumast ning heakorrateenus seda kahtlemata on.
Mis puutub teenuse kvaliteeti, siis kaasomandi eseme korrashoiuga seotud küsimustes kehtib korteriühistus enamuse mitte üksiku korteriomaniku tahe.
Kui heaga korteriomanikult võlga kätte ei saa, siis jääb üle ainult kohtu abi.

Tervitades,
Andry Krass
Kvatro Kinnisvarahalduse OÜ