Lepinguõigus


Küsimus: Saadeti tasuta kaup, mida ma ei ole tellinud, nüüd väidetakse, et olen kohustatud selle eest tasuma, mida teha?20.03.2012

Tere,
Oktoobrikuus saatis üks firma, mida mul ärinime kaudu äriregistrist leida ei õnnestunud, mulle tasuta tutvumiseks CD plaadi. Juures oli kiri, et see on tasuta ja kui ma ei soovi edaspidi nende klient olla, siis peaksin sellest neile teada andma, muidu hakatakse mulle tulevikus raha eest CD kogumikke saatma. Saatsin kirjas märgitud meilaadressil äraütleva kirja, mis tuli veateatega tagasi. Kontrollisin aadressi üle - kõik oli õige. Seepeale helistasin ettenähtud aja jooksul kirjas olnud telefoninumbril ja nõudsin enda kustutamist nende andmebaasist. Telefoni vastu võtnud meesterahvas lubas asja korda ajada. Enne, kui kõne vastu võeti, sain veel kõneautomaadist teate, et parema klienditeeninduse huvides kõne salvestatakse.
Seepeale hakkasid tulema meeldetuletusarved tasuta saadud CD plaadi eest. Helistasin uuesti ja teatasin, et ma pole midagi tellinud ja ärgu nad rohkem mind tülitagu. Nüüd sain teada, et olen ikka tellinud küll ja tasuta saadud CD eest tuleb tasuda. Pakkusin, et nii, nagu nemad selle CD minu tahte vastaselt saatsid, viigu nad see ka minema - CD on siiani pakendi sees puutumatul kujul. Ise ma selle tagasisaatmiseks oma aega ja raha kulutama ei hakka. Telefoni otsas olev meeskodanik ei soovinud ise järgi tulla ja nõudis CD tagastamist või arve tasumist. Jäime eriarvamusele, mina väitsin, et pole CD-d endale tellinud ja minu kodune aadress on teada, tulgu järgi. Nüüd tulevad jätkuvalt meeldetuletusarved, mis koos lisanõuetega on kasvanud juba kolmekordseks. Olen veel mõned korrad tulutult telefoni teel vaielnud selle firma meeskodanikuga, peale selle saatnud faksi, kus olen teatanud oma valmisolekust tagastada CD kui sellele järgi tullakse, aga väljapressimine jätkub.
CD-ga saadetud kiri on kahjuks ära visatud, esitada saan omapoolse e-kirja, mis veateatega tagasi tuli ja faksi koos saateraportiga.
Kas peaksin edaspidi ignoreerima selle firma väljapressimisi, esitama avalduse Tarbijakaitsele või hoopis politseile kelmuse asjus?

Lugupidamisega:

Vastus: Janno Kuusk, vandeadvokaat, Advokaadibüroo Sirel & Partnerid OÜ, http://sirel.com/

Arvestades Teie poolt kirjeldatud asjaolusid, olen seisukohal, et tarbijana olete nõuetekohaselt teatanud lepingust taganemisest ning teinud piisavaid jõupingutusi teate müüjani toimetamiseks. Kindlasti soovitan müüja sellekohasest tegevusest teavitada Tarbijakaitseametit ning Teil soovitan müüja põhjendamatutele nõuetele mitte tähelepanu pöörata. Politsei piiratud ressursse soovitaksin kasutada eelkõige tõsiste vara- või isikuvastaste kuritegude puhul.