Tööõigus


Küsimus: Millised on piirid, kui palju tööandja võib töötajatel töökohustusi muuta?17.07.2014

Tere.
Töötan kiirlaenufirmas ja asusin tööle klienditeenindusspetsialistina 2013 aastal. Palk lepingu järgi 6 eurot tund. Peale katseaega palk ei suurenenud. Tööülesandeid ja vastutust on lisandunud pidevalt. Eile teatati meile, et firma edasiseks eksisteerimiseks on edaspidi põhirõhk müügitööl, st. laenupikenduste pakkumine ja helistamine. Vastuse, kas olen sellega nõus, pean andma 21. juuliks ja 1. augustist muutub palgaarvestus ja lepingutingimused. Anti ka valikuvariant, et kui soovin jääda tegema sellist klienditeenindusspetsialisti tööd, mida siiani teinud oleme, siis pean üksi tegema sama töö, mis siiani kahekesi ja 300 eurot väiksema kuupalga eest. Kas selline töölepingu muutmine on seaduspärane? Mis oleks antud juhul minu õigused? Kui mind on tööle võetud klienditeenindajana, kas olen siis kohustatud allkirjastama uue töölepingu, kus minu edaspidiseks tööks jääb põhiliselt müük?

Vastus: Tiit Kruusalu, juhatuse liige, METI personaliabi OÜ, www.metiabi.eu; www.facebook.com/METIabi

Tere,
Täpsemaks vastamiseks oleks vaja näha Teie töölepingut- milliste töökohustuste täitmises olete kokku leppinud.
Kui lisanduvad töölepinguvälised tööülesanded, siis on tegemist juba töölepingu muutmisega. Vastavalt TLS § 12 saab töölepingut muuta üksnes poolte kokkuleppel. Kui Teie ei soovi uutel tingimustel tööd teha ja tööandja ei soovi endistel tingimustel jätkata, siis on tõenäoliselt tegemist koondamissituatsiooniga. Jätab aga tööandja Teid koondamata, siis on Teil õigus jätkata tööd senikehtinud tingimustel ja tööandjal ei ole õigust avaldada Teile survet omal soovil lahkumiseks, mis jätaks Teid ilma Töötukassa hüvitistest- toetustest.
Soovi korral on võimalik registreerida ennast allpool olevate kontaktide kaudu konsultatsioonile kas meie kontoris või Skype teel.
Õiguspärast ja õiglast lahendust soovides:

Tiit Kruusalu
tiit@metiabi.eu
www.metiabi.eu