Tööõigus


Küsimus: Kuidas käituda, kui meie palgast arvestatakse ilma põhjenduseta maha ühe probleemse kliendi puudujääk?13.02.2017

Tere!
Töötan transpordi valdkonnas. Meie palgasüsteem on selline, et on kindel põhipalk ja lisaks saab lao tulu pealt lisatasu. Probleem selles, et meil on üks probleemne klient, kellel on juba mitmendat korda tekkinud lao puudujääk. Puudujääk tekib puuduliku inventuuri, poodide tagastuste, komplekteerimise vigade jne. pealt. Puudujääk tahetakse maha võtta laotulust ja seega ka meie palgast. Käskkirja ei tehta ja võetakse vaikselt palgast maha. Tööandja ütleb, et süsteemi paremaks muuta ei anna ja nii see asi kordub juba mitmendat korda. Inventuuride jaoks leitakse aega kord või kaks aastas. Kuidas edasi käituda?

Vastus: Anni Raigna, Tööinspektsiooni nõustamistalituse juhataja, Tööinspektsioon, www.ti.ee

Tere!

Tööandjal on kohustus teavitada töötajaid töötasu suurusest ja selle kujunemisest, sh lisatasu saamise tingimustest. Nii töötasu suurus kui ka lisatasu saamise tingimused peavad olema üheselt mõistetavalt selged ja arusaadavad.

Kui lisatasu suurus on otseses seoses tuluga, siis tõepoolest on õigustatud ootus saada tulule vastavat lisatasu ning igasugune lisatasu vähendamine peab olema lepingu või seadusega lubatud. Kui lisatasu suuruse kujunemise tingimused puudujääki ei käsitle, ei ole tööandjal alust lisatasu vähendamiseks või sellest kinnipidamiseks.

Kui leiate, et tööandja ei käitu vastavalt lisatasu saamise kokkuleppele, on Teil õigus pöörduda töövaidluskomisjoni või kohtusse. Töövaidlusorgan annab kokkuleppele hinnangu ning kui nähtub, et puudujäägi kinnipidamine ei ole lisatasu saamise tingimustega kooskõlas, saate vajadusel nõuda tööandjalt saamata jäänud lisatasu.

Vastus on antud olemasolevate andmete põhjal. Kui Teil tekib täiendavaid küsimusi, siis võite kirjutada Tööinspektsiooni juristi e-posti aadressile jurist@ti.ee või helistada infotelefonil 640 6000 (E-R 9.00-16.30).