Tööõigus


Küsimus: Mida saab teha, kui töötajad ei pea tööajast kinni?05.04.2017

Tere
Töötajad hilinevad ja ei pea väga aegadest kinni. Kuidas oleks mõistlik asjale läheneda? Mida seadused lubavad teha?
Lugesin, et üks variant on hoiatused. Aga sooviks teada kas on ka muid variante (nt töötundide maha võtmine v midagi sellist).

Vastus: Anni Raigna, Tööinspektsiooni nõustamistalituse juhataja, Tööinspektsioon, www.ti.ee

Tere

Kui töötaja rikub kohustusi või eirab mõistlikke töökorraldusi, on omal kohal töötaja hoiatamine. Hoiatamise mõte on töötajale meelde tuletada tema kohustusi ja seda, mis võib kohustuste rikkumise tagajärjeks olla. Hoiatus võiks olla kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (e-kiri, kiri, SMS jne), vastasel juhul ei pruugi hoiatuse tegemine vaidluse korral tõendatav olla.

Kui töötaja hilineb, tasub alati välja selgitada põhjus. Kui töötajal pole erakorralist põhjust (vaata TLS § 38), miks tööle hilineda, siis on tegemist rikkumisega. See tähendab sisuliselt seda, et kui töötaja ei täida oma töökohustusi ettenähtud ajal, on tööandjal õigus ka selle aja eest töötasu maksmisest keelduda.

Kui hilinemine on pidev, siis tasub mõelda ka töökorralduse muutmisele. Kui tööandjal on võimalus, siis võib-olla sobib töötajal hiljem alustada ja lõpetada tööpäeva. Kui aga tööandjal võimalus puudub ning hilinemine on pidev ja tahtlik, tasub kaaluda eelpool toodud võimalusi.

Vastus on antud olemasolevate andmete põhjal. Kui Teil tekib täiendavaid küsimusi, siis võite kirjutada Tööinspektsiooni juristi e-posti aadressile jurist@ti.ee või helistada infotelefonil 640 6000 (E-R 9.00-16.30).