Tööõigus


Küsimus: Kas tööandja teatele alla kirjutada või mitte?05.04.2011

Tere,
Sain tööandjalt sellise e-kirja:
Käesolevaga teatame, et .... juhatus võttis vastu otsuse .... töö ümber korraldada ja likvideerida tööandja õigusteta iseseisev struktuuriüksus, keskuses asuv pood, ning avada uus pood teises keskuses 1. mail 2011.a.

Juhatuse liige, kes kirja saatis, soovib nüüd, et ma kirjutaksin sellele lehele alla, et olen tööandja teate kätte saanud ja sellega tutvunud. Olen tööandjat varasemalt teavitanud, et ei ole nõus teise keskusesse tööle asuma.

Kas ma võin kindel olla, et seda allkirja (kui ma peaksin selle andma), minu vastu kurjasti ära ei kasutata?
Mis saab siis, kui ma ei kirjutagi sellele paberile alla (juhatuse liikme enda allkirja seal all ei ole)? Kuidas peaksin käituma?
Suured tänud Teile vastuse eest!

Vastus: Tiit Kruusalu, juhatuse liige, METI personaliabi OÜ, www.metiabi.eu; www.facebook.com/METIabi

Tere,
Tänapäevases praktikas veel aeg-ajalt vaieldakse, kas e-kiri on dokument või mitte. Digiallkirjastatud kiri on kahtlemata dokument, kuid ka tavalist e-kirja võib kasutada tõendusmaterjalina.

Nüüd vastus Teie küsimusele:
Tuleb eristada teate vastuvõtmist ja sellega nõustumist/mittenõustumist. Kirjutades alla, et olete teate kätte saanud, ei pane see Teile mingeid kohustusi - Te lihtsalt annate teada, et olete vastava kirja kätte saanud. Sinna võite omalt poolt lisada ka oma mittenõustumise: näiteks - "olen teate kätte saanud, kuid ei nõustu Teie poolt pakutud uue tööga". See on tööandjale märgiks, et Teid tuleb töö ümberkorralduse tõttu koondada. Kuna tööandja saatis Teile teate e-kirjaga, siis võite sellele ka samaväärselt vastata - e-kirjaga.

Soovides Teile mõistlikku ja emotsioonidevaba valikut ning kindlat tulevikku.

Lugupidamisega:

info@metiabi.eu
www.metiabi.eu