Liiklus- ja sõidukikindlustus


Küsimus: Kuidas peaksin toimima, kui kindlustus pakub asenduseks kehvemat autot?12.12.2017

Tere! 24.11.2017 juhtus liiklusõnnetus, kus süüdi oli teise auto juht. Tema kindlustusfirma otsustas, et minu auto ei kuulu taastamisele ja pakkusid 3500 eurot. Probleem on selles, et antud hetkel ei ole müügil sama auto (sama varustusega ja komplektsusega kui minu oma) sellise hinnaga. Kõik samad autod on kallimad. Kindlustusfirma vastab minule, et olen oma auto ostnud 01.2017 3300 euro eest (see oli soodushind) ja sarnased autod on saadaval hinnaga 3500 eurot. Aga need autod on vanemad ja käigukast on neil automaat, mootori võimsus vähem jne.
Oleksin väga tänulik, kui saate minule nõu anda. Kuidas pean edasi toimetama?
Lugupidamisega,

Vastus: Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee

Kui auto on hävinud, siis hüvitab kindlustusandja kannatanule uue samaväärse sõiduki soetamise mõistliku kulu. Uus soetatav sõiduk ei pea olema täpselt samasugune, vaid samaväärne. Summa, mille eest kannatanu sõiduki soetas, kahju hüvitamisel tähendust ei oma.

See, kas sõidukid, millele kindlustusandja on hinnangus tugineb on samaväärsed hävinud sõidukiga, on hinnangu küsimus. Ühemõttelisi ja väga täpseid hindamiskriteeriume siin ei ole.

Esmalt rääkige kindlustusandjaga läbi. Mõelge läbi, mis on argumendid, millele vaidluses tuginete. Selgitage oma seisukohta kindlustusandjale, tooge välja olulised erinevused sõidukite vahel. Püüdke jõuda kindlustusandjaga kokkuleppele.

Kui läbirääkimised kindlustusandjaga ei too tulemust ja olete jätkuvalt veendunud, et kindlustusandja otsus on vale, siis saate vaidluse lahendamiseks pöörduda liikluskindlustuse lepitusorganisse, vt üksikasjad siit www.lkf.ee/lepitusorgan.