Tehnoülevaatus


Küsimus: Millised on täpsed normatiivid N1 kategooria sõidukile?26.03.2015

Tere,
Kuidas saavad osad automüügi firmad müüa sedaankerega autosid n1 kategoorias nii, et neid pole ümber ehitatud? Millised on siis täpsed normatiivid N1 kategooria sõidukile?

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Mina ei saa samuti aru kuidas automüügi firmad saavad sõiduautosid N1 kategooria veoautodena müüa? Reeglina ei ole tegemist mitte sedaankerega vaid universaalkerega või luukpära autodega aga kirja läheb keretüübina nimetus „kaubik“.
Olen esitanud vastavasisulisi järelpärimisi ARK-le ja vastused mis sealt on tulnud ei rahulda mind. Olen loobunud nende inimestega vaidlemisest kuna nad on ju targemad kui mina. Maanteeameti kodulehelt http://www.mnt.ee/index.php?id=24481 leiab kategooriate kohta vastava selgituse kus on öeldud: „N kategooria sõidukid on vähemalt neljarattalised veoseveoks konstrueeritud ja valmistatud mootorsõidukid:“ Palju aastaid tagasi leidis keegi tarkur riigiametnik eurodirektiivi mis andis võimaluse reeglit tõlgendada, et kui autol istmete arvu vähendada siis vastava arvutustulemuse saamisel ongi võimalik masin tunnistada veoautoks. Kahjuks ei lugenud või jättis meelega lugemata see riigiametnik sama direktiivi eelmist lehekülge kus on kirjas, et valemit kasutatakse AINULT sellel puhul kui masinal ei ole keretüüpi määratud… Meile tulevad masinad tehasest ja neil on keretüüp vastava tüübikinnitusega juba antud. Täna aga on olukord selline, et ARK annab masinale uue keretüübi nimetusega „kaubik“ ja J.O.K.K. Sellest olukorrast on teadlik ka Maanteeameti direktor ning ta asetäitja on püüdnud selle jamaga tegelda kuid nagu näha siis tulutult sest rahavõim on miskit muud kui riigiasutuse juhi võim. Nii näen mina neid asju.