Tehnoülevaatus


Küsimus: Miks on auto numbrimärgi ja tehnoülevaatuse kuu vaheliste seoste loomisel jäetud välja jaanuar ja veebruar?11.02.2016

Tervitused,
Olen lugenud mootorsõiduki riikliku registeerimismärgi viimase numbri ja tehnoülevaatuse seost (0= detsember ja 1=märts, jne). Ometi tekitab minus see segadust selles osas, et kust tuleb see loogiline mõttekäik ning miks on just sedasi otsustatud lahendada saadud tulemus? Ning milleks on otsustatud välja jätta sellised kuud nagu jaanuar ja veebruar?
Tänan

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Tervitused vastu võetud ja tagasi saadetud.

Selline loogiline mõttekäik tuleb Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusest nr. 77 https://www.riigiteataja.ee/akt/122072011001?leiaKehtiv
Vt. § 6. Ülevaatusele esitamise tähtajad (3)
Minule on selgitatud, et seda on vaja tehnoülevaatuse koormuse hajutamiseks ja ma sellega väga nõustun sest tegelikkuses ongi nii, et talvisel ajal käiaksegi vähem tehnoülevaatustel. Isegi ülevaatusel käivate masinate lahterdamine reg. nr. järgi ei aita kõige paremini kaasa koormuse hajutamiseks aga asi seegi. Näiteks kui eelmisel aastal Mai kuu jooksul kontrollisin 352 autot siis detsembris 241 mis on päris suur erinevus. Koormuse ühtlustamise eesmärk tekib vajadusest auto kontrolliks kulutada vähemalt 20 minutit ja kui igaüks võib tulla millal tahab siis kindlasti võivad tekkida mingil hetkel suured järjekorrad. Selline olukord, kus ühel päeval kontrollitakse 2 autot ja teisel päeval 40, toob kaasa võimaluse, et suurema koormuse korral, aja kokkuhoiu mõttes kontrollitakse masinat väiksemas mahus. Suurem koormus tekitab ülevaatuspunkti ukse taha järjekorra mis omakorda suurendab nii kliendi kui ka kontrollija närvilisust jne. Pealegi on ülevaatusel käimise korra paindlikumaks muutmise nimel ju tegelikkuses võimalik masinat kontrollida 3 kuud varem. Selline olukord kus 12 kuu jooksul on ülevaatusel käimise aeg 4 kuud, peaks olema piisav ja sellepärast ei tehta teisi ettepanekuid. Jaanuar ja veebruar on välja jäetud sellepärast, et siis on paljud masinad talvegaraažis. Need kaks kuud on kollektiivse puhkuse andmiseks hea võimalus, siis tehakse remonti ja seadmete kalibreerimisi, saab tegelda enesetäiendusega ja akrediteerimise toimingutega. Kuna ülevaatuspunktide hulk on kohati ebamõistlikult suur siis ei tohiks palju segada mõne punkti hooldustöödeks sulgemine.