Katused
Küsimus: Kas kivikatuse aluse soojustamiseks piisab 5cm peno, niiskustõke + 15 cm villa?27.02.2013
Kas kivikatuse aluse soojustamiseks piisab 5cm peno, niiskustõke + 15cm villa?
Sõber väidab, et penoplastist tuleb külm läbi (kahetseb, et peno kasutas), kas see vastab tõele?
Sõber väidab, et penoplastist tuleb külm läbi (kahetseb, et peno kasutas), kas see vastab tõele?
Vastus: Avo Nurming, Baltikumi vanem tehniline konsultant, Monier OÜ, www.monier.ee
penoplasti kasutatakse lamekatuse soojustamisel. Kaldkatustel, kus on tegemist sarikate või fermidega, penopalast ei sobi. Puit kahaneb ja kõverdub, penoplasti ja sarikate vahele tekivad praod. Miinimum villa paksus on alates 250 mm.
Küsimus: Milline on vastupidav lahendus plekk-katuse lumetõkkeks, et lumi ei tuleks suurte laviindena alla?12.02.2013
Tere!
Palun kuidas lahendada viilkatusega maja plekk-katuse probleem, et igal aastal ei tuleks katusetäis lund korraga ja koos lumetõketega või neid säästes alla?
Lumetõkete standard-paigaldust on käinud takseerimas erinevad asjatundjad, kuid keegi pole pakkunud garantiiga lahendust. Kas polegi tehnilist lahendust, mis Eesti oludesse ja eestlase rahakotile sobiks, tuleb jäädagi maast katusetäite kaupa lund kühveldama? Kas olete nõus, et plekk-katus ei ole mõeldud lumerohkete Eesti talvede jaoks ja eriti kesklinnas?
Palun kuidas lahendada viilkatusega maja plekk-katuse probleem, et igal aastal ei tuleks katusetäis lund korraga ja koos lumetõketega või neid säästes alla?
Lumetõkete standard-paigaldust on käinud takseerimas erinevad asjatundjad, kuid keegi pole pakkunud garantiiga lahendust. Kas polegi tehnilist lahendust, mis Eesti oludesse ja eestlase rahakotile sobiks, tuleb jäädagi maast katusetäite kaupa lund kühveldama? Kas olete nõus, et plekk-katus ei ole mõeldud lumerohkete Eesti talvede jaoks ja eriti kesklinnas?
Vastus: Erki Loigom, müügi- ja turundusjuht, Toode AS, www.toode.ee
Eluline küsimus, tänud! Lumetõkked tuleb lahendada nii, et suurema pinna puhul ei loodetaks vaid ühele räästasse paigaldatud reale. Kesklinna katustel, mis üldiselt on suuremad pinnad, peaks olema neid mitmes reas. Siin aga põrkume Teie enda küsimuses väikesele vastuolule eestlase rahakotiga - selline lahendus on lihtsalt kallis ja eelarvetest roogitakse lumetõkked tihtipeale üldse välja. Head lahendused aga ongi kallid ja hinda elule ei saa rahasse panna.
Plekk-katuse sobivus sellest vaatenurgast ja laiuskraadist. Sama mure on nii eterniidil, kivikatusel jt. viilkatustel kasutatavatel materjalidel. Siis peaks pidama lausa viilkatuseid meie kliimale sobimatuteks, millega ei saa aga üldse nõus olla - meie kliimas peab just saama sademed katuselt alla voolama. Klimaatiliselt on veel raskemad olud Põhjamaades, aga seal on metallkatused siiski kõige populaarsemad juba üle 100 aasta.
Lihtsalt lumetõkkeid tuleb paigaldada mitmes rivis ja katuselt tuleb sõltuvalt lumekogusest seda siiski eemaldada. Sellelaadset teenust pakkuvaid ettevõtteid on Eestis kümneid, kui mitte sadu.
Eriti vastutusrikastes sõlmedes võib kasutada küttekaableid.
Küsimus: Kas uue katusepleki paigaldamisel võib vana plekk-katusele alla jätta?02.01.2013
On viilkatusega maja, millel vana plekk-katus peal. Keegi tark ütles, et seda pole vaja maha võttagi ja võib aga uue katuse vanale peale panna. Kuidas see siis käiks? Arvatavasti mõtles ütleja jätta ka katuste vahele õhuvahe?
Vastus: Erki Loigom, müügi- ja turundusjuht, Toode AS, www.toode.ee
Tänud asjaliku ja pideva küsimuse eest ja siinkohal hea võimalus seda uuesti selgitada! Selle skeemi peamine loodetav võit on kokkuhoid aluskattelt, mis moodustab kogu eelarvest tähtsusetu summa. See kokkuhoid kaob ära, kui töömees peab vana lainetava katuse peale saama rihitud ja sirge aluspinna. Uue aluskonstruktsiooni korral seda muret ei ole ja tööaeg on lühem. Vana katuse peale tuleks sel juhul teha samasugune puitkonstruktsioon (aluskattekile hoidev liist oleks siiski kokkuhoid, aga seegi on rahas olematu) kui uue katuse korral. Ja peamine - katust vahetatakse, kuna vana katusekate on amortiseerunud. Nüüd aga tekib ikka olukord, kus pleki alla tekkiv kondsenseerunud vesi voolab mööda vana augulist pinda alla - milleks siis üldse katust vahetada?
Küsimus: Kas on mõeldav panna plekk-katus olemasoleva pilpakatuse peale?03.12.2012
Tere. Kas on mõeldav panna plekk-katus olemasoleva pilpakatuse peale? Praegu on seal eterniit. Küsimise põhjus on tohutu pilpasodi teke ja ohtlikud roostesed naelad.
Kas oleks loogiline teha roovitus pilpa peale (all muidugi puitpinnas.)
Tänud!
Kas oleks loogiline teha roovitus pilpa peale (all muidugi puitpinnas.)
Tänud!
Vastus: Erki Loigom, müügi- ja turundusjuht, Toode AS, www.toode.ee
Kahjuks sellest korralikku katust ei sünni. Plekk-katus tahab siledat tasapinda enda alla, korrektset tuulutust. Seda sellise konstruktsiooniga kahjuks ei saavuta. Samuti läheb see veidi vastuollu katuse vahetamise põhiideega, kui uue ilusa asja alla jäetakse tegelikult mäda aluspind.
Küsimus: Mida kiviprofiili alla kile panekul silmas pidada ja kas sindel võiks alles jääda?04.05.2012
Tänan!
Otsustasime kiviprofiili kasuks.
Tuleb uus roov ja kile. Mida peaks kondensiteema puhul veel silmas pidama? Katus on 7,2 m lai ja paani laius 3m. Kuidas paanid paigutada?
Praegu on eterniitkatuse all sindel. Kas sindel võiks alla jääda?
Otsustasime kiviprofiili kasuks.
Tuleb uus roov ja kile. Mida peaks kondensiteema puhul veel silmas pidama? Katus on 7,2 m lai ja paani laius 3m. Kuidas paanid paigutada?
Praegu on eterniitkatuse all sindel. Kas sindel võiks alla jääda?
Vastus: Erki Loigom, müügi- ja turundusjuht, Toode AS, www.toode.ee
Sindel võib iseenesest alla jääda, kui roovi rihtimise ja tasapinnaliseks saamise tööd ei kardeta. See on paras nikeramine, sest sindli pind on tavaliselt väga ebatasane ja kiilude kasutamist tuleb palju. Teine vaatenurk on selline põhimõtteline, et kas vana ja läbi katusekate peaks ikka jääma uue konstruktsiooni alla? 15-20 aasta perspektiivis ta ikkagi kahjustub edasi ja ühel hetkel on ta omadega läbi. Kui kile alla läheb, siis on muidugi plekiga seotud kondentsiteema lahendatud.
Kiviprofiilide paanid on 1100mm katva laiusega, laiust tehased ei lõika parajaks, aga pikkused küll. Seega see 3000mm pikkus mõõtke sentimeetri täpsusega ära, aga siis, kui roov on löödud. Sel juhul pääsete ristipidi paanide lõikamisest.
Jõudu-jaksu!
Erki
Küsimus: Millist profiili eelistada, kas trapets- või kiviprofiili?03.05.2012
Tere,
Plaan on vahetada katus ja kasutada materjalina laojääke. Kumb profiil sellisel juhul valida (trapets- või kiviprofiil) ja mida peab paigalduse puhul arvesse võtma?
Tänud!
Plaan on vahetada katus ja kasutada materjalina laojääke. Kumb profiil sellisel juhul valida (trapets- või kiviprofiil) ja mida peab paigalduse puhul arvesse võtma?
Tänud!
Vastus: Erki Loigom, müügi- ja turundusjuht, Toode AS, www.toode.ee
Tehnilisest küljest vaadatuna on nende kahe profiili vahe esmalt kaldenurk (kivil soovitaks 15 ja ülespoole, trapetsil 10-15 kraadi). Küll aga nõuab kiviprofiil täpset roovi sammu, trapetsil see oluline ei ole. Kui lihtsalt kate katte vastu vahetatakse, siis saabki see ilmselt määravaks. Kui uus roov tehakse, siis pole vahet. Küll aga uurin, kuidas kondentsiteema saab lahendatud? Kas kile ka alla pannakse?
Erki
Küsimus: Kuidas soovitate puhastada vihmavee renne kõrgel majal?26.10.2011
Tere
Maja on 2 korruseline, kas oskate pakkuda head viisi vihmavee rennide puhastamiseks? Liialt kõrge ja ohtlik (maapind kaldu), et redeliga puhastada ja iga nädal tõstukit rentida on kulukas.
Tänud
Maja on 2 korruseline, kas oskate pakkuda head viisi vihmavee rennide puhastamiseks? Liialt kõrge ja ohtlik (maapind kaldu), et redeliga puhastada ja iga nädal tõstukit rentida on kulukas.
Tänud
Vastus: Erki Loigom, müügi- ja turundusjuht, Toode AS, www.toode.ee
Ega raskusjõudu ikka ei ületa :) See on ikka tõstukitöö.
Erki Loigom
Küsimus: Katusealune ruum loomuliku valgusega28.09.2011
Tere!
Plaan on maamaja kõrvalhoone katus vahetada. Hetkel ei ole veel otsustanud, kas panna plekk või kivi. Heameelega paneks kivi, kuid majal plekk-katus ja tundub, et siis nagu ei ole väga kooskõlas (kivi nagu oleks tõsisem materjal ja maja jääks kõrvalhoone varju).
Küsimus hoopis seda laadi, et kas oskate pakkuda lahendust, mille korral oleks võimalik harmoniseeruvalt (kivi või plekiga) luua harja peale täispikkuses valgust läbilaskva ala. Kas ainuke lahendus on katuseaknad?
Plaan on maamaja kõrvalhoone katus vahetada. Hetkel ei ole veel otsustanud, kas panna plekk või kivi. Heameelega paneks kivi, kuid majal plekk-katus ja tundub, et siis nagu ei ole väga kooskõlas (kivi nagu oleks tõsisem materjal ja maja jääks kõrvalhoone varju).
Küsimus hoopis seda laadi, et kas oskate pakkuda lahendust, mille korral oleks võimalik harmoniseeruvalt (kivi või plekiga) luua harja peale täispikkuses valgust läbilaskva ala. Kas ainuke lahendus on katuseaknad?
Vastus: Avo Nurming, Baltikumi vanem tehniline konsultant, Monier OÜ, www.monier.ee
kodukatus peab kindlasti meeldima, katusekivid on osa riikides ainus materjal mida eramajadel või kõrvalhoonete katustel näha võib. Enne sõda oli Eestis ka juba mingi traditsioon tekkinud, katusekivide väiketootmised ja tehti ka taludes käsitsi betoonkive. Kes järgis retsepti sai ka hea toote mis on siiani katustel. Nõukogude aeg oli takistuseks kivikatuste arengul, 60-ndatel lõpetati väiketootmised ja artellide tegevus.
Nüüd siis katusealuse valgustamisest. Meil on pakkuda läbipaistvaid katusekive, mida saab ka pika rivina kogu katuse ulatuses paigaldada. Minul näiteks maal puukuuri aknaid pole ja katusel on 2 läbipaistvat kivi, mis annavad piisavalt valgust.
lugupidamisega
Avo Nurming
Küsimus: Laastukatuse paigaldus ja roovituse samm05.07.2011
Tere!
Kas oskate ka puitkatuse osas nõu anda? Nimelt on plaan saunale ehitada ise laastkatus aga oleks vaja nõu roovituse osas? Laastu pikkus oleks 600 mm, roovitus 50x50 ja räästa teeksin 80 mm. Jääb arusaamatuks millise sammuga peaksin lööma roovituse? Esimese roovi vahe peaks vist väiksem olema kui järgnevad?
Kas oskate ka puitkatuse osas nõu anda? Nimelt on plaan saunale ehitada ise laastkatus aga oleks vaja nõu roovituse osas? Laastu pikkus oleks 600 mm, roovitus 50x50 ja räästa teeksin 80 mm. Jääb arusaamatuks millise sammuga peaksin lööma roovituse? Esimese roovi vahe peaks vist väiksem olema kui järgnevad?
Vastus: Avo Nurming, Baltikumi vanem tehniline konsultant, Monier OÜ, www.monier.ee
vanasti tehti elumajale kolmekordne laastukatus, iga laast löödi kinni peenikese laastu naelaga.
Üldjuhul kehtis reegel - laastu pikkus miinus 5 cm, ülejäänu jagatakse kolme või neljaga, saad roovi sammu. Sõltub katuse kaldest, madalama kaldega tihedam roov.
Külgepidi tuleks laastu ülekate 3-4 cm ja esimene roov peaks olema laastu paksuse võrra paksem.
jõudu soovides
Avo
Küsimus: Probleem peale lamekatuse renoveerimist09.06.2011
7 aasta tagasi tehti meie majale uus katus. Peale remonti hakkasid elanikult koheselt kaebama, et korterites tekib jube hais. Kaebustele juhtkond ei reageerinud. Sooviksin lahendada selle küsimuse, kuna inimesed kaebavad edasi ja katusele kehtib veel garantiiaeg. Kutsusin kohale firma, kes tegeles renoveerimisega ja selgus, et kolm ventilatsioonišahti, mis läbivad maja, on täielikult kinni. Nad ütlesid, et juhtkond tellis šahtide sulgemise, kuna telliskivi müür mitmes kohas oli langenud ja raha taastamiseks puudub. Küsimus on selles, et kas see on rikkumine, kui suleti ventilatsioonišahtid ja ei toodud välja kanalisatsiooni ventilatsiooni? Kanalisatsiooni ventilatsioon ei puutu ju kokku hariliku ventilatsiooniga ja tuuakse katusele välja eraldi plastmass-torudega. Praegu on nii, et me ei saa normaalselt katust ekspluateerida, kuna on kahjustatud kanalisatsiooni ventilatsioon ja korterites haiseb. Kas meil on õigus nõuda kanalisatsiooni ventilatsiooni paigaldamist kohtades, kus nad seda teinud ei ole. Ette tänades.
Vastus: Avo Nurming, Baltikumi vanem tehniline konsultant, Monier OÜ, www.monier.ee
Üks võimalus on paigaldada kanalisatsioonile vaakumklapid, mis tagab kanalisatsioonile lisa õhu juurdepääsu, et vesilukk ei kaoks.
Aga ei saa aru, miks juhtkond tellis kanalisatsioonituulutuse sulgemise.
Ventlatsiooni korstnad võiks renoveerida ja kasutusele võtta.
Kui on tegemist Monieri katusekividega, siis me pakume kõiki võimalikke lisatarvikuid ja turvatooteid sealhulgas kanalisatsioonituulutusi kõikidele katusekividele.