Tehnoülevaatus

[pealkirja vaade|avatud vaade]
[uuemad enne|vanemad enne]
[10|20|30]

Küsimus: Kas AM-mopeedile võib paigaldada LED-päevatulesid?13.08.2015

Siis selline küsimus: Kas AM-mopeedile võib paigaldada LED-päevatulesid?

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Ei või kui Teie mopeed on liiklusregistris arvele võetud ajavahemikus 01.07.2011 kuni 01.01.2013. Nõuded mopeedile https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1310/7201/5009/lisa3.pdf#
 

Küsimus: Kas tohin sõita autoga, millele on paigaldatud lisatuled, kus 4 väikest LED pirni, mis põlevad pidevalt?11.05.2015

Tere,
Mul on maastur ja 10 a tagasi paigaldati lisa kaugtuled, kus on 4 väikest LED pirni, mis põlevad pidevalt, kas selliste tuledega tohib sõita või mitte?

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Kõige adekvaatsema vastuse saab siis kui tuled ette näidatakse. Vastan toetudes oletustele. Teie autol on suured ümmargused kaugtuled mis tegelikkuses on mõeldud N3 kategooria sõidukite kabiini katusele paigaldamiseks ja valgusdioodid täidavad ülemise ääretule funktsiooni. Sekelduste vältimiseks ei soovitata selliseid tulesid paigaldada sõiduautodele kui laternalt leiab tähise A2. Olen kuulnud, et „agarad“ politseinikud on nõudnud teekontrollil ääretulede väljalülitamist (sest sõiduautol võib ees olla ainult kaks eesmist ääretuld) ja siis lubanud edasi kulgeda. Kui laternalt ei leia A tähist siis saab öelda, et valgusdioodid täidavad parktulede ülesannet siis võivad need tulukesed põleda. Samuti on oluline vadata, et laternatel olevate kontrollarvude (kõigi kaugtulede põlemisel) summa ei ületaks 100. Kui Teid teema tõsiselt huvitab siis ehk saate oma küsimustele vastused kui vaatate kehtivat regulatsiooni https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1170/9201/4012/MKM42_lisa1(2014).pdf#
 

Küsimus: Kas Eestis on reglementeeritud, millised täpselt peavad numbrimärgi alused olema?05.05.2015

Tere,
Kas Eestis on reglementeeritud, millised täpselt peavad numbrimärgi alused olema?

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Ei ole minul informatsiooni milline peab olema numbrimärgi alus. Autot muidugi ei saa võtta numbrimärgi alusena. Alus peaks olema selline, mis võimaldab paigaldada numbrimärgi vastavalt paigaldusnõuetele http://tehno.onepagefree.com/?id=11257&
 

Küsimus: Kas korduvülevaatusele pean minema samasse ülevaatuspunkti?08.04.2015

Kas korduvülevaatusele pean minema samasse ülevaatuspunkti?
tänan

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Jah peab. Kui Teie kohe kuidagi ei taha või ei saa teistkordselt külastada hiljuti käidud ülevaatuspunkti siis keegi ei keela Teil teha täiesti uus ülevaatus kus jälle kontrollitakse auto täies ulatuses ning maksma peab uuesti juba selle ülevaatuse hinnakirja järgi täissumma.
 

Küsimus: Millised on täpsed normatiivid N1 kategooria sõidukile?26.03.2015

Tere,
Kuidas saavad osad automüügi firmad müüa sedaankerega autosid n1 kategoorias nii, et neid pole ümber ehitatud? Millised on siis täpsed normatiivid N1 kategooria sõidukile?

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Mina ei saa samuti aru kuidas automüügi firmad saavad sõiduautosid N1 kategooria veoautodena müüa? Reeglina ei ole tegemist mitte sedaankerega vaid universaalkerega või luukpära autodega aga kirja läheb keretüübina nimetus „kaubik“.
Olen esitanud vastavasisulisi järelpärimisi ARK-le ja vastused mis sealt on tulnud ei rahulda mind. Olen loobunud nende inimestega vaidlemisest kuna nad on ju targemad kui mina. Maanteeameti kodulehelt http://www.mnt.ee/index.php?id=24481 leiab kategooriate kohta vastava selgituse kus on öeldud: „N kategooria sõidukid on vähemalt neljarattalised veoseveoks konstrueeritud ja valmistatud mootorsõidukid:“ Palju aastaid tagasi leidis keegi tarkur riigiametnik eurodirektiivi mis andis võimaluse reeglit tõlgendada, et kui autol istmete arvu vähendada siis vastava arvutustulemuse saamisel ongi võimalik masin tunnistada veoautoks. Kahjuks ei lugenud või jättis meelega lugemata see riigiametnik sama direktiivi eelmist lehekülge kus on kirjas, et valemit kasutatakse AINULT sellel puhul kui masinal ei ole keretüüpi määratud… Meile tulevad masinad tehasest ja neil on keretüüp vastava tüübikinnitusega juba antud. Täna aga on olukord selline, et ARK annab masinale uue keretüübi nimetusega „kaubik“ ja J.O.K.K. Sellest olukorrast on teadlik ka Maanteeameti direktor ning ta asetäitja on püüdnud selle jamaga tegelda kuid nagu näha siis tulutult sest rahavõim on miskit muud kui riigiasutuse juhi võim. Nii näen mina neid asju.
 

Küsimus: Millal pean minema autoga tehnoülevaatusele, kui vahetasin autol numbrimärgi, kuid passi järgi on ülevaatusaeg teine?15.12.2014

Vahetasin autole uue numbrimärgi, millega peaks olema tehnoülevaatus juunis, kuid uues sõiduki registreerimistunnistuses on ikka ülevaatus märgitud vana numbrimärgi kohaselt (märtsis). Kas niisugune aeg jääbki alatiseks püsima, vaatamata sellele, et uue kehtiva numbrimärgi (894) kohaselt peaks ülevaatus toimuma juunis?

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Ülevaatusele peab minema vastavalt reg. tunnistusel olevale märkele. Järgmine ülevaatus antakse juba auto uue reg. numbri järgi.

Lugupidamisega
Mait Millert
 

Küsimus: Kas sõiduautole võib paigalda sinise tooniga pirne parktuledesse?02.10.2014

Tere,
Mind huvitab, kas sõiduautole võib paigalda sinise tooniga pirne parktuledesse?

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Sellist mõistet nagu parktuled ei eksisteeri. Määrusest tehtud väljavõte ütleb: „Paigaldada võib kaks ettepoole valget valgust andvat ja kaks tahapoole punast valgust andvat seisutulelaternat.“
 

Küsimus: Kas oleks mõeldav taotleda autole uut registreerimismärki, et saaks soojemal ajal ülevaatusele minna?16.09.2014

Ostsin millalgi kasutatud auto (2002 aasta väljalase), mille numbrimärk on 341, seega tuleks ülevaatusele minna märtsis, tähendab praktiliselt talvel. Kas oleks mõeldav taotleda uut registreerimismärki, et saaks soojemale ajale ülevaatuse üle viia ning paremini ettevalmistada ülevaatuseks? Sobiks näiteks maikuu või hiljemgi. Juhul, kui niisugune asi on võimalik, siis kuidas autot ümberregistreerida, mis see maksab jne.

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Registritoimingud ei kuulu minu töökohustuste hulka. Usun, et reg. numbri vahetus ei tohiks olla probleem ja kogu vajalik info on ühe telefonikõne kaugusel kui helistate Maanteeametisse 6201200
 

Küsimus: Miks ei tohi tavasõidukile paigaldada turvapuuri?25.08.2014

Tere. Miks on tavasõidukitel keelatud turvapuuri paigaldamine salongi nagu võistlussõidukitel? Oleks ju sõitjatele ohutum liigelda. Tänan

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

See küsimus passiks paremini neile, kes keelavad, st. Maanteeameti tehnoosakonnale. Kindlasti oleks sõitjatel ohutum liigelda turvapuuris, kuid siis peavad nad ka kiivrit kandma kuna metallkonstruktsioonid salongis toovad kaasa uued nõuded...
 

Küsimus: Miks on autodel taga kirjas nende mootori suurus?11.07.2014

Tere,
Mind huvitab, miks on autodel taga kirjas nende mootori suurus, ehk siis näiteks 1.9/2.0? Tänan

Vastus: Mait Millert, Tehnoülevaataja/II kutsekvalifikatsiooni autotehnik/ülevaatuspunkti juhataja, Maitene OÜ, www.maitene.ee

Ma ei oskagi sellele küsimusele vastata. Autodele pannakse palju teisigi tähemärke andmaks infot mootori ja auto võimekuse kohta. Ma ainult oletan, et leidub riike, kus peab maksma saastemaksu ja mida suurema kubatuuriga masin seda rohkem makstakse. Oletan, et mitte igas reg. tunnistuses ei ole kirjas mootori mahtu, seega on lihtsam ka politseil teel kontrollida vastavate maksude õiget tasumist.